diumenge, 8 de març del 2020

RECOMANEM EN FEBRER 2020


RECOMANAT A PARTIR DE 10-11 ANYS :






                                                                EL ATAJO
                                                           Macaulay, David
                                                  Sepúlveda Martín, Sandra ( trad )
                                                        Oceano Travesia , 2016

Cinc personatges en nou capítols il·lustrats: 
Albert i el seu cavall June porten síndries al mercat del poble.
Paty i la porqueta Perla van juntes sempre. Un dia Perla desapareix.
El professor Tweet estudia el comportament dels ocells en un globus aerostàtic.
Sybil amb el seu descapotable vermell condueix a tota velocitat per la ciutat i el camp.
Bob i la seua barqueta gaudint de la pau i la tranquil·litat del riu.

Cinc personatges que protagonitzen cinc històries relacionades entre sí, encara que només tenim la informació d’una part. La nostra mirada atenta ha de buscar altres pistes per completar aquesta història encadenada i plena de casualitats.

L’ estructura és valenta, audaç. Cadascú dels capítols es focalitza sobre un dels personatges. Històries senzilles que, al principi,  semblen no tenir res a veure entre elles i que donen una sensació de discontinuïtat. Tanmateix, segons avancem, comencem a veure les relacions, les trames paral·leles convertides en un encreuat narratiu al que de seguida volem posar ordre.
Ens trobem davant d’un llibre que dóna un protagonisme molt important a les persones lectores: elles seran les que construiran el sentit del relat.
La il·lustració d’aquest llibre és nuclear, aporta l’humor que defensa la paradoxa, el joc i la fina ironia, l’exploració del temps i de la lògica de l’abans i del després, de la posada en escena ( teatre) i del canvi de perspectiva ( a vegades resulta cinematogràfic).

El llibre ens llança un repte ampliant-nos el concepte de lectura i escriptura i ens proposa un joc invitant-nos a descobrir eixa xarxa de causes i conseqüències, que ens incita a mirar i a pensar.